Home > Klantenservice
Ben je je wachtwoord vergeten? Ga naar ‘mijn account’ en klik vervolgens op ‘wachtwoord vergeten?’. Vervolgens vul je je e-mailadres in en klik je op ‘wachtwoord resetten’. Je ontvangt dan een e-mail met een link voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord.
Voor het aanmaken van een nieuw account ga je naar het kopje ‘mijn account’. Klik vervolgens op ‘account aanmaken’ onder het kopje ‘nieuwe klanten’.
Je kunt alleen inloggen als je eerder een account hebt aangemaakt. Controleer goed of je het juiste e-mailadres en wachtwoord invult en je geen typfout hebt gemaakt. Als je twijfelt over het wachtwoord dan kun je het beste een nieuwe wachtwoord instellen. Ga naar ‘mijn account’ en klik vervolgens op ‘wachtwoord vergeten?’. Vervolgens vul je je e-mailadres in en klik je op ‘wachtwoord resetten’. Je ontvangt dan een e-mail met een link voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord.
Is alles correct ingevuld en lukt het nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan per mail naar klantenservice@deka-tuin.nl of telefonisch op 023-5516025.
DekaTuin hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. DekaTuin houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
In de privacybeleid staat beschreven hoe wij omgaan met persoonsgegevens.
Voor het plaatsen van een bestelling op deka-tuin.nl heb je geen account nodig. Een bestelling kan met en zonder account worden geplaatst. Mocht je vaker een bestelling plaatsen op deka-tuin.nl dan is het handig om een account aan te maken. Dit versnelt en het bestelproces. Voor het aanmaken van een account voer je één keer je gegevens in.
Wanneer je een account hebt aangemaakt kun je ten alle tijden inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Klik op ‘Mijn account’ en vul het juiste e-mailadres en wachtwoord in. Klik vervolgens op ‘Inloggen’.
Webshop
Voordat je gegevens kan aanpassen dien je eerst ingelogd te zijn. Dit kan alleen als je een account hebt. Log in met e-mailadres en wachtwoord. Vervolgens kun je onder ‘Mijn account’ de gewenste gegevens aanpassen. Vergeet niet om daarna op ‘opslaan’ te klikken.
Klantenkaart
Wil je een adreswijziging doorvoeren voor je geregistreerde spaarkaart dus kun je dit doen door de oude en de nieuwe gegevens te mailen naar klantenservice@deka-tuin.nl.
Wanneer u niet langer op de hoogte wilt worden gebracht van de lopende acties, nieuwtjes en weetjes, kunt u zich zonder problemen weer uitschrijven door middel van de link onderaan elke nieuwsbrief.
Met de DekaTuin nieuwsbrief blijft u op de hoogte!
DekaTuin brengt regelmatig een nieuwsbrief uit. Hierin vindt u leuke weetjes, de laatste nieuwtjes, waardebonnen en de lopende acties van DekaTuin.
Wilt u geïnformeerd worden door de DekaTuin nieuwsbrief? Schrijf u dan hier in.
Wanneer je geen bestelbevestiging per e-mail hebt ontvangen kan het zijn dat de mail in de spam-inbox terecht gekomen is. Controleer deze altijd. Of het e-mailadres is tijdens het bestelproces niet juist ingevuld. Wanneer je een account hebt aangemaakt kun je dit controleren in ‘mijn account’. Mocht beide niet het geval zijn, neem dan contact op met de klantenservice. Per mail naar klantenservice@deka-tuin.nl of telefonisch naar 023-5516025.
Heb je een klacht? Mail deze naar klantenservice@deka-tuin.nl. Voor een snelle en goede afhandeling dien je de klacht zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven. Vermeld het bestelnummer, de naam waarop de bestelling is geplaatst, de productnaam het artikelnummer van het product. Betreft het een klacht over een artikel dat beschadigd (stuk) is geleverd, dan dien je foto’s mee te sturen van de buitenkant doos, inhoud in doos en het beschadigde artikel uit de doos.
Wij doen ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Een klacht wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Je kunt binnen 3 werkdagen reactie verwachten.
Stap 1: Artikel opzoeken
Zoeken binnen een productgroep
Wilt u het assortiment van Deka-Tuin.nl bekijken? Kijkt u dan rustig rond in onze webshop. De online artikelen zijn geordend per productgroep. Naar aanleiding van de keuzes die u maakt ziet u de beschikbare resultaten. Door een gewenste productgroep of –soort aan te klikken, vindt u de producten die hiertoe behoren. Momenteel verkoopt DekaTuin geselecteerde artikelen online. Dit wordt in de toekomst verder uitgebreid.
Snel zoeken
Bent u opzoek naar een specifiek product? Gebruik dan de zoekfunctie boven in het scherm. Typ bijvoorbeeld het woord Fokker in om alle Fokker hondenvoer te zoeken die bij deka-tuin.nl worden verkocht.
Stap 2: Artikel aanschaffen
Door te klikken op de knop winkelwagen bij het artikel dat uw wenst te bestellen wordt deze aan uw online winkelwagen toegevoegd. Met deze actie komt u in de online winkelwagen van DekaTuin terecht. Hier kunt u aangeven hoeveel stuks u van het artikel wenst te ontvangen. Vervolgens kiest u voor de optie verder winkel wanneer u nog verder wilt kijken op deka-tuin.nl of op afrekenen wanneer u uw bestelling wil afronden.
Wilt u tijdens het winkelen kijken welke artikelen zich in uw online winkelwagen bevinden? Dan klikt u op het winkelwagentje rechtsboven in uw scherm. Vervolgens kiest u voor afrekenen wanneer u uw bestelling wilt afronden
Stap 3: Bestelling afronden
Voor het afronden van uw bestelling gaat u naar uw online winkelwagen. Hier heeft u de mogelijkheid om desgewenst de aantallen van de artikelen te verhogen of artikelen uit uw winkelwagen te halen.
Vervolgens kiest u voor afrekenen voor het afronden van uw bestelling. Vanuit hier gaat u naar een nieuwe pagina waarin u uw bestelling kunt afronden.
In het volgende scherm kunt u de volgende zaken regelen:
Om te betalen klikt u in het vakje links van “Ik verklaar dat ik de algemene voorwaarden heb gelezen en akkoord ga met de algemene voorwaarden.”
Stap 4: Uw betaling
U kunt bij DekaTuin online op verschillende manieren betalen. De meest gebruikelijke manier is via Ideal. Hiervoor kiest u uw bank en logt u in met uw bankgegevens. Middels deze betalingsmethode betaalt u via de online betalingsomgeving van uw eigen bank. Deze betalingsmethode is te vergelijken met een pinbetaling in de winkel. De betaling wordt spoedig verwerkt.
Het is uiteraard ook mogelijk om te betalen in één van de filialen in DekaTuin. Klikt u deze optie aan dan wordt de bestelling in de wacht gezet en verder in behandeling genomen na betaling bij één van onze vestigingen. U geeft aan in welk filiaal u wenst te betalen. DekaTuin hanteert een beleid waarbij wij de artikelen drie werkdagen apart zetten. Zodoende kunnen wij de beschikbaarheid van de door u gekozen artikelen garanderen.
Zodra DekaTuin uw betaling heeft ontvangen, zal de online bestelling verwerkt worden. Ter bevestiging van de bestelling zult u een e-mail ontvangen waarin u uw bestelling kunt controleren. U bestelling is dan in goede orde ontvangen en DekaTuin zal overgaan op het verzenden van de artikelen.
Na het afronden van de betaling keert u automatisch terug naar de webshop.
Het is belangrijk om hiervoor zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. De klantenservice zal dan op individuele basis kijken wat de mogelijkheden nog zijn.
U kunt u bestelling op verschillende manier betalen. Wij bieden u de mogelijkheid om de betaling te voldoen met creditcard, iDEAL, achteraf betalen, VVV Giftcard of bij afhalen in winkel kunt u de betaling contact of met pin afrekenen. Dan kiest u bij het afronden van uw bestelling voor betalen bij afhalen.
Een online transactie met een VVV Cadeaukaart is gelimiteerd tot €50,-. Bij een online betaling met een VVV cadeaukaart met een hoger bedrag dan €50,- wordt foutmelding ‘120’ getoond, ook al is het actuele saldo van de kaart hoger. Uiteraard kan het resterende deel van de online transactie met iDeal worden voldaan. Het overige tegoed op de cadeaukaart kan bij een volgende bestelling of in de winkel gebruikt worden. Voor het afrekenen in de winkel geldt deze beperking niet, het gaat alleen om transacties die in je webshop uitgevoerd worden.
Dit is een regeling vanuit de overheid die is ingesteld om te voldoen aan de Europese anti-witwasrichtlijn AMLD5 in de Nederlandse wetgeving.
In onze webshop is het mogelijk een betaling te voldoen met de volgende betaalmethodes:
In onze winkels accepteren wij pinbetalingen, contante betalingen en de volgende cadeaukaarten:
Na het afronden van uw bestelling houden wij u per e-mail op de hoogte van de status ervan. De klantenservice is op werkdagen tijdens kantooruren bereikbaar.
Voor algemene vragen en vragen over artikelen en bestellingen kunt u contact opnemen met de klantenservice via klantenservice@deka-tuin.nl of telefonisch via 023-5516025.
Indien je ervoor hebt gekozen om je bestelling bij je thuis te laten bezorgen dan betaal je afhankelijk van de artikelen een bijdrage in de bezorgkosten.
Pakketten worden bezorgd door verzendservice DPD. Zij streven ernaar het pakket binnen 1-2 dagen binnen Nederland te leveren. Echter is dit geen garantie.
Afhalen in een van onze filialen | Haarlem of Heiloo | Gratis |
---|---|---|
Normale verzending | Tot 60 x 50 x 40 cm (maximale omtrek 300 cm) tot 20 kg | €5,95 |
XL zendingen | Tussen 100 x 50 x 35 cm en 120 x 60 x 50 cm tot 30 kg | € 8,95 |
Grote en zware paketten koeriersdienst of eigen bezorging | Alles groter dan 120 x 60 x 50 cm of zwaarder dan 30 kg | € 50,- of meer |
Eigen bezorgservice | Afhankelijk van het aantal km. De kosten worden tijdens het afrekenen proces aangeven. | – |
Bij DekaTuin kun je een bestelling plaatsen en deze laten thuisbezorgen of afhalen in een van onze winkels. In het afreken proces zie je de mogelijke (bezorg)opties waaruit je kunt kiezen. Dit verschilt per product en is afhankelijk van de postcode.
De meest gebruikelijke manier van verzenden is met pakketpost via verzendservice DPD.Wij streven ernaar om bestellingen zo snel mogelijk over te dragen aan DPD. Zodra het pakket is overgedragen aan DPD ontvang je een e-mail met Track & Trace. Hiermee kun je het pakket volgen. DPD hanteert een bezorg tijdvak van 1 uur en rijdt 100% CO2-neutraal.
Houdt er rekening mee dat het rond de feestdagen langer kan duren dan normaal in verband met drukte.
In sommige gevallen worden bestellingen met onze eigen bezorgservice bezorgd. In dat geval zullen wij contact opnemen voor het inplannen van een bezorg moment. Bezorgingen die met onze eigen bezorgservice worden bezorgd kunnen worden bezorgd op maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 17:30 uur. Wij bezorgen tot de eerste drempel (voordeur).
Wil je de bestelling liever afhalen in een van onze winkels? Dat kan! Ook dit is een van de opties die zichtbaar wordt tijdens het afreken proces. Als je kiest voor ‘afhalen in winkel’ wordt er uiteraard geen kosten voor verzending in rekening gebracht. Neem altijd de bestelbevestiging mee bij het afhalen van de bestelling of laat deze digitaal zien.
Momenteel kunnen wij alleen bestellingen bezorgen binnen Nederland. Een bestelling kan dus wel vanuit het buitenland worden geplaatst, maar het bezorgadres moet zich in Nederland bevinden. Hierbij dient het rekeningnummer op een Nederlands adres te staan.
In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat het door u bestelde artikel door onvoorziene omstandigheden niet meer op voorraad is. De klantenservice van DekaTuin zal in deze gevallen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om dit probleem te bespreken en tot een oplossing te komen.
Bestellingen zullen binnen 1 tot 3 werkdagen worden verzonden. Wij streven er uiteraard naar om je bestelling zo spoedig mogelijk over te dragen aan verzendservice DPD. Zodra het pakket is overgedragen aan DPD ontvang je een e-mail met Track&Trace. Hiermee kun je het pakket volgen. DPD bezorgd op dinsdag t/m zaterdag en hanteert een bezorg tijdvak van 1 uur.
Rond de kerstperiode kan het door de drukte voorkomen dat er vertraging ontstaat, wij zullen je bij grote vertragingen op de hoogte brengen.
Is het artikel stuk of beschadigd geleverd? Mail dan naar klantenservice@deka-tuin.nl.
Voor een snelle en goede afhandeling dien je de klacht zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven. Vermeld het bestelnummer, de naam waarop de bestelling is geplaatst, de productnaam het artikelnummer van het product. Betreft het een klacht over een artikel dat beschadigd (stuk) is geleverd, dan dien je foto’s mee te sturen van de buitenkant doos, inhoud in doos en het beschadigde artikel uit de doos.
Wij doen ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Een klacht wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Je kunt binnen 3 werkdagen reactie verwachten.
Wilt u één van de door u ontvangen producten retourneren? Dit kan uiteraard.
Stuur van te voren een mail naar klantenservice@deka-tuin.nl met daarbij het ordernummer en het nummer van het desbetreffende artikel.
U ontvangt dan het retourformulier, vul deze in en doe deze in het pakket welke u retourneert.
Wilt u iets uit uw bestelling retourneren? Dit kan op verschillende manieren:
Als het product in de originele verpakking zit, onbeschadigd is en niet gebruikt, kunt u deze binnen 14 dagen retourneren via een lokale pakketservice of in één van onze filialen. U ontvangt de waarde van de geretourneerde artikelen terug van DekaTuin, incl. verzendkosten.
Als u een bestelling retourneert, ligt de verantwoordelijkheid van het pakket bij u totdat DekaTuin dit ontvangt. DekaTuin is niet aansprakelijk voor eventueel verlies of beschadiging. We raden u daarom aan om een bewijs van levering te vragen.
Binnen 15 werkdagen na ontvangst door DekaTuin wordt het verschuldigde bedrag teruggestort.
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product.
De kassabon dient hierbij als garantiebewijs. Wij zullen de klacht beoordelen en deze zo goed mogelijk trachten te verhelpen.
Ja, de getoonde prijzen zijn inclusief BTW.
Nee, bezorgkosten worden berekend naar grootte van het product en afstand van de filialen van DekaTuin. Kijk onder het kopje bezorgkosten voor meer informatie.
Vul tijdens het afreken proces de cijfers van de streepjescode en het gewenst uit te geven bedrag in. Bekijk vooraf onder ‘mijn account’ hoeveel saldo er nog op staat.
Mocht u een klacht hebben over een van onze producten of dienstverlening dan kunt u deze op verschillende manieren aan ons kenbaar maken.
U kunt contact opnemen met onze klantenservice per telefoon op 023-5516025 van maandag t/m vrijdag van 10:00 – 16:30 uur. Ook kunt u ons per e-mail op de hoogte brengen van uw klacht op klantenservice@deka-tuin.nl.
DekaTuin zal binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie geven op uw klacht.